Πάνω από 100 εκατ. ευρώ για αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών και την ασφάλεια στο Βόρειο και Νότιο Αιγαίο θα διοχετεύσει η Ευρωπαϊκή Ένωση στην προγραμματική περίοδο 2014-2020 όπως δήλωσε σε αποκλειστική εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη της στη Euractiv.gr η Επίτροπος Μεταφορών Violeta Bulc. Μεταξύ άλλων έδωσε απαντήσεις για το μέλλον των οδικών υποδομών, το σκάνδαλο Dieselgate, την ηλεκτροκίνηση και το νέο καθεστώς χρέωσης των διοδίων.
Η Επίτροπος έδωσε συνέντευξη στο Σταύρο Μαυρογένη
Κατά τη διάρκεια της παρουσίας της πρωτοβουλίας «Ευρώπη σε κίνηση» αναφέρατε ότι «η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει μια μοναδική ευκαιρία όχι μόνο να ηγηθεί του εκσυγχρονισμού των οδικών μεταφορών εντός της ΕΕ αλλά και παγκόσμια». Πιστεύετε ότι αυτό είναι εφικτό με τις τόσο διαφορετικές ανάγκες μεταξύ των κρατών μελών;
Ο τομέας των μεταφορών στην ΕΕ είναι γενικά πολύ ανταγωνιστικός. Πολλές μεταφορικές εταιρίες με έδρα στην ΕΕ βρίσκονται μεταξύ των μεγαλύτερων παγκόσμιων παικτών. Πρέπει να διατηρήσουμε αυτή τη θέση και ταυτόχρονα να αναπτύξουμε τον τομέα όπου υπάρχει περιθώριο για αυτό. Με περισσότερα κοινά πρότυπα και ψηφιακές λύσεις σε ολόκληρη την ΕΕ, οι μεταφορές θα παραμείνουν ανταγωνιστικές εσωτερικά, παρέχοντας την ευκαιρία για τομεακή ανάπτυξη σε όλες τις ευρωπαϊκές οικονομίες και παρέχοντας ένα παγκόσμιο παράδειγμα εκσυγχρονισμού των οδικών μεταφορών.
Πόσο σημαντικός είναι ο τομέας των μεταφορών για την ανταγωνιστικότητα και την οικονομική ανάπτυξη στην ΕΕ; Ποιο είναι το όραμά σας για τις υποδομές των μεταφορών κατά τα προσεχή έτη;
Οι μεταφορές είναι ζωτικής σημασίας τομέας για την Ευρώπη. Πάνε μπροστά την οικονομία και την κοινωνίας μας. Οι ισχυρές συγκοινωνιακές συνδέσεις προωθούν το εμπόριο και την κινητικότητα, προάγουν τη δημιουργία θέσεων εργασίας, ενισχύουν την οικονομική ανάπτυξη και φέρνουν πιο κοντά τους ανθρώπους. Πρόκειται για μια πολύ συγκεκριμένη πολιτική της ΕΕ που αφορά μια πολλούς διαφορετικούς τομείς, όπως οι εμπορικές ροές, οι μετακινήσεις των επιβατών και η δημιουργία υποδομών – απαραίτητη για τη σύνδεση των χωρών της ΕΕ και την εξάλειψη των σημείων συμφόρησης.
Μόνο με ισχυρές συνδέσεις θα μπορέσουμε να διατηρήσουμε την ανταγωνιστικότητά μας και να απολαύσουμε όλα τα οφέλη του τομέα των μεταφορών για την οικονομία και την κοινωνία μας. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πρέπει να επενδύσουμε σε υποδομές μεταφορών για την ολοκλήρωση του κεντρικού δικτύου διευρωπαϊκών μεταφορών (Trans-European Transport (TEN-T)) και να επιτύχουμε το όραμά μας για ομαλή, έξυπνη και βιώσιμη κινητικότητα στην ΕΕ. Υπολογίσαμε ότι χρειάζονται 750 δισ. Ευρώ για την ολοκλήρωση του βασικού δικτύου TEN-T και 1,5 τρισεκατομμύρια ευρώ για τις ευρύτερες ανάγκες κινητικότητας στην Ευρώπη.
Οι δημόσιες επενδύσεις από μόνες τους δεν θα είναι αρκετές για να ανταποκριθούν στις ανάγκες αυτές και θα πρέπει να συνδυάσουμε δημόσια και ιδιωτικά κεφάλαια και να βρούμε καινοτόμους τρόπους χρηματοδότησης.
Σε σχέση με τα παραπάνω, πιστεύετε ότι οι συνδέσεις στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων επαρκούν για να στηρίξουν την οικονομική ανάπτυξη στην περιοχή; Η κατάσταση αυτή δημιουργεί μειονεκτήματα και για τα κράτη μέλη της περιοχής;
Αυτό που λείπει στις Βαλκανικές περιοχές είναι η ποιοτικές υποδομές και η βελτίωση της διαχείρισης στα σύνορα, η οποία έχει επίσης αντίκτυπο στα κράτη μέλη της ΕΕ που βρίσκονται στο νοτιοανατολικό τμήμα της Ευρώπης. Το πρόβλημα αυτό πρέπει να αντιμετωπιστεί πρώτα. Η άρση των διασυνοριακών σημείων συμφόρησης αποτελεί σαφή προτεραιότητα που εξετάζεται στο πλαίσιο του θεματολογίου σύνδεσης για τα Δυτικά Βαλκάνια 6 (WB6).
Η ποιότητα της υποδομής – καλά διατηρημένα οδικά και σιδηροδρομικά δίκτυα, αποτελεσματικές πλατφόρμες υλικοτεχνικής υποστήριξης – είναι σχεδόν εξίσου σημαντική, αν όχι περισσότερο, σε σύγκριση με την κατασκευή νέων υποδομών. Είμαι πεπεισμένη ότι η πρόσφατα εγκριθείσα Συνθήκη για την ίδρυση Κοινότητας Μεταφορών με τα Δυτικά Βαλκάνια θα στηρίξει τον συνολικό εκσυγχρονισμό του συστήματος μεταφορών της περιοχής, ευθυγραμμιζόμενη με τα πρότυπα της ΕΕ, προσθέτοντας επίσης ένα σαφές όφελος για τους άμεσους γείτονές της ΕΕ.
Αναφορικά με το σκάνδαλο Dieselgate, η αποκάλυψη ότι υπάρχουν πολλά εκατομμύρια μη συμμορφούμενων ρυπογόνων αυτοκινήτων στους δρόμους της ΕΕ με σοβαρές επιπτώσεις στην υγεία των πολιτών της ΕΕ και το καρτέλ των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών, ποιες θα πρέπει να είναι οι ρυθμιστικές πρωτοβουλίες προκειμένου να διασφαλιστεί η συμμόρφωση της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας με τις πολιτικές για την καθαρή ενέργεια για τις μεταφορές; Επιπλέον, πιστεύετε ότι η τρέχουσα δέσμη μέτρων αντιμετωπίζει αποτελεσματικά τις προκλήσεις της πετρελαϊκής εξάρτησης του τομέα των μεταφορών, της κλιματικής αλλαγής και της βιώσιμης κινητικότητας;
Ο Πρόεδρος της Επιτροπής κ. Jean-Claude Juncker ζήτησε στην ομιλία του για την Κατάσταση της Ένωσης από την αυτοκινητοβιομηχανία να γίνει καθαρή και να το κάνει σωστά. Από την άποψη αυτή, η Επιτροπή αναλαμβάνει δράση ταυτόχρονα σε τρία μέτωπα. Πρώτον, καλύτερη επιβολή: είμαστε αποφασισμένοι να συνεχίσουμε τις τρέχουσες διαδικασίες επί παραβάσει για να διασφαλίσουμε την ορθή εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας έγκρισης τύπου και να αποφύγουμε να μπουν στην ευρωπαϊκή αγορά πρόσθετα μη συμμορφούμενα αυτοκίνητα τα οποία θα επιδεινώσουν το υφιστάμενο πρόβλημα ποιότητας του αέρα.
Δεύτερον, καλύτερη εποπτεία της αγοράς: παράλληλα με αυτές τις δράσεις επιβολής, η Επιτροπή παροτρύνει συνεχώς τα κράτη μέλη να εντείνουν τις προσπάθειές τους και να αναλάβουν δράση όσον αφορά την επαναφορά των οχημάτων προς τους κανόνες έγκρισης τύπου. Τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό, χρειαζόμαστε καλύτερους κανόνες για το μέλλον: ο κανονισμός για τις πραγματικές εκπομπές ρύπων προβλέπεται για την άνοιξη του επόμενου έτους. Από την 1η Σεπτεμβρίου 2017, βελτιωμένες διαδικασίες δοκιμών – τόσο σε εργαστηριακές συνθήκες (WTLP) όσο και σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης (RDE) – έχουν καταστεί υποχρεωτικές για όλους τους νέους τύπους οχημάτων.
Αναδημοσίευση από : http://www.euractiv.gr
The post Επίτροπος Μεταφορών: 100 εκατ. ευρώ για υποδομές και ασφάλεια στο Αιγαίο appeared first on Ικαριακή Ραδιοφωνία.
Πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου