ΤΩΡΑ ΠΙΑ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΜΑΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΕ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ. ΚΑΙ... ΝΑ ΜΑΣ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΕ!

Τουρισμός και αξιολόγηση έφεραν τζίρο στα γκισέ των μαγαζιών

Σε θετικό έδαφος αναμένεται να κλείσει η αγορά φέτος μετά την αλλαγή τάσης, που καταγράφηκε από το καλοκαίρι και μετά. Ειδικά το Νοέμβριο σύμφωνα με τα στοιχεία των εταιριών IRI και Nielsen, οι πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν κατά 9%.

Παράλληλα και σε κλάδους όπως ο οικιακός εξοπλισμός ή τα καταστήματα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών φαίνεται τα πράγματα να πήγαν καλύτερα. Αυτά βέβαια μετά την πτωτική περίοδο που υπήρξε το πρώτο εξάμηνο του 2017, πτώση που έφερε τον εμπορικό κόσμο σε κατάσταση έντονου πονοκεφάλου.

Ωστόσο η αισιοδοξία που έφερε η πολύ καλή πορεία του τουρισμού, κάτι που είχε διαφανεί από τις αρχές της σεζόν, αλλά και η πεποίθηση ότι δε θα υπήρχε πρόβλημα με την Τρίτη αξιολόγηση φαίνεται να δημιούργησαν «ζεστό» κλίμα στην αγορά.

Σύμφωνα με επιχειρηματικούς παράγοντες η ανάκαμψη της ζήτησης, ειδικά στα ράφια των σούπερ μάρκετ, ερμηνεύεται από τους εξής λόγους:

1. Την καλή πορεία του τουρισμού και την τόνωση στα έσοδα και στα εισοδήματα περιοχών όπως το Ν. Αιγαίο, η Κρήτη και η Χαλκιδική.

2. Την εξαφάνιση από το δημόσιο λόγο της ρητορικής Grexit. Αυτό φαίνεται να έπαιξε ρόλο στο «ξεκλείδωμα» των σεντουκιών και στη βελτίωση της ψυχολογίας των καταναλωτών, οι οποίοι πλέον εκτιμούν ότι μπορούν να ξοδεύουν χωρίς φόβο για το μέλλον της οικονομίας.

3. Την εμπεδωμένη από το καλοκαίρι αίσθηση ότι η κυβέρνηση δε θα έπαιζε «κλεφτοπόλεμο» με τους θεσμούς κατά τη διάρκεια της αξιολόγησης. Οι δημόσιες τοποθετήσεις παραγόντων εκτός κι εντός χώρας φαίνεται να έπαιξαν το ρόλο τους.

4. Τέλος τη βελτίωση της ψυχολογίας απότοκο όλων αυτών. Οι καταναλωτές άρχισαν να βγάζουν από το στρώμα τους το χρήμα που κρατούσαν, που εν πολλοίς προέρχεται κι από δραστηριότητες της ατυπικής οικονομίας που ακόμη καλά κρατεί, όπως πχ το Airbnb. Έτσι θέλησαν να βελτιώσουν την ποιότητα ζωής τους με επένδυση στην… κατανάλωση.

Παράγοντες της αγοράς, μάλιστα, εκτιμούν ότι η καλή πορεία θα συνεχισθεί και τον Δεκέμβριο, όπου παραδοσιακά είναι ο καλύτερος μήνας του λιανεμπορίου λόγω των εορτών. Αναμένουν δε κλείσιμο έτους με άνοδο της τάξης του 1,5%. Ανάλογη, δε, είναι η εκτίμησή τους και για τη νέα χρονιά, εκτός και αν συμβεί κάτι συνταρακτικό που θα ανατρέψει πλήρως τα δεδομένα στην αγορά.

Νέα δεδομένα έφερε η κρίση

Ωστόσο η δραματικής συρρίκνωση της αγοραστικής δύναμης αλλά η υπερφορλόγηση φέρνει ειδικά σε πολλές εγχώριες εταιρίες προβληματισμό.

«Φαίνεται πως έχουμε πιάσει τον πάτο, του βαρελιού… Όμως κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος πως θα αντιδράσουν οι καταναλωτές, οι οποίοι στην πλειονότητά τους παραμένουν διστακτικοί», σημειώνει μιλώντας στο Reporter.gr ιδιοκτήτης μεγάλης αλυσίδας τροφίμων. «Η αγορά έχει χάσει από πριν 8 χρόνια το 25% της αξίας κι έχει περισσότερα καταστήματα. Κάτι δεν πάει καλά. Προφανώς κάποιοι θα κλείσουν» σημειώνει.

Όπως λέει ο ίδιος, η έμφαση για ακόμη μια φορά το βάρος θα πέσει στις προσφορές και στη συγκράτηση των τιμών καθώς τα νοικοκυριά δεν αντέχουν να σηκώσουν την οποιαδήποτε νέα επιβάρυνση.

Γιώργος Αλεξάκης

Αναδημοσίευση από : http://www.reporter.gr

 

The post Τουρισμός και αξιολόγηση έφεραν τζίρο στα γκισέ των μαγαζιών appeared first on Ικαριακή Ραδιοφωνία.


Πηγή
Μοιραστείτε το στο Google Plus

1ki1 news - ΕΝΑ ΚΙ ΕΝΑ news Βόρειο Αιγαίο

Το 1ki1 News Group είναι πολυσυλλεκτικός διαδικτυακός τόπος που ανανεώνεται συνεχώς, όλο το 24ώρο, όλο τον χρόνο.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου



ΜΕΡΙΚΑ ΜΟΝΟ (από τα πρώτα)... ΜΙΚΡΑ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΧΘΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΘΑΝΑΣΗ ΖΩΓΡΑΦΟ ΠΟΥ ΚΑΘΙΕΡΩΣΑΝ ΤΟ 1ki1 news ΣΤΟ ΒΟΡΕΙΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ.

ΣΗΜΕΡΑ Η ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ 1ki1 news group MMS (modern media services) ME 1 ΚΕΝΤΡΙΚΟ SITE ΚΑΙ 100 "ΙΔΙΟΚΤΗΤΑ" BLOGS ΑΠΛΩΝΕΤΑΙ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. ΚΑΙ ΣΤΙΣ 13 ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ!

ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΕΚΤΟΣ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ 1ki1 news ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΤΟ 1ki1 news ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ (ή όποιο άλλο όνομα της κάθε περιφέρειας).

ΠΙΛΟΤΙΚΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΤΟ 1ki1 news ΑΓΡΙΝΙΟ ΠΟΥ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 400 ΑΚΟΜΑ BLOGS ΩΣΤΕ ΚΑΙ Ο ΚΑΘΕ ΔΗΜΟΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥ 1ki1 news!

ΗΔΗ ΕΡΓΑΖΟΜΑΣΤΕ ΕΠΑΝΩ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ PROJECT ΠΑΡΑ... ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΜΕ, ΤΟΣΟ ΜΕ ΤΗΝ GOOGLE ΟΣΟ ΚΑΙ ΜΕ ΤΑ ΚΕΝΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΣΕ ΟΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΙΣΗΜΗ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ BLOGGERS.

1ki1 News Group Video