ΤΩΡΑ ΠΙΑ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΜΑΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΕ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ. ΚΑΙ... ΝΑ ΜΑΣ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΕ!

«Τα προγράμματα προώθησης των ελληνικών κρασιών πρέπει να πιάσουν τόπο»

Δράσεις όπως οι επενδύσεις στις γεωργικές καλλιέργειες (τα αποκαλούμενα παλιά σχέδια βελτίωσης), η μεταποίηση, η σύσταση ομάδων και οργανώσεων παραγωγών καθώς και το μέτρο της Συνεργασίας μπορούν να αποτελέσουν τη βασική μαγιά ανάπτυξης.

Στην έναρξη της εκδήλωσης για τον αμπελοοινικό κλάδο που οργάνωσε η Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Αμπέλου και Οίνου παραβρέθηκε σήμερα ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

Απευθυνόμενος στα στελέχη του κλάδου ο Βαγγέλης Αποστόλου μεταξύ άλλων ανέφερε:

Στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης παρά τις δυσκολίες και το ασφυκτικό δημοσιονομικό και μνημονιακό πλαίσιο που αναγκαστήκαμε να κινούμαστε προσπαθήσαμε να παρέχουμε όλα τα απαραίτητα εργαλεία για την στήριξή σας.

Το κρασί είναι στην αιχμή του δόρατος των εξαγωγών μας και κάνουμε ότι μπορούμε να βοηθήσουμε. Έχουμε πλέον τη πεποίθηση ότι κλάδος του κρασιού βρήκε σταθερό βηματισμό στις διεθνείς αγορές και έχει κάθε λόγο να αισιοδοξεί για το μέλλον του.

Η αναταραχή που προκλήθηκε με την επιβολή του πρόσθετου φόρου στο κρασί, κάτω από τις γνωστές πιέσεις, θα αποκατασταθεί σύντομα με την κατάργησή του, όχι μόνο γιατί το έχουμε υποσχεθεί, αλλά γιατί το έχει ανάγκη ο χώρος, γιατί δεν έχει προσφέρει ουσιαστικά έσοδα, αλλά και γιατί ενδέχεται να μονιμοποιήσει μια γκρίζα ζώνη στη διακίνησή του που στο τέλος θα καταντήσει απειλή για τον ίδιο το χώρο.

Η δέσμευσή μας ισχύει. Είμαστε, όμως εδώ σήμερα μπροστά και σε καινούργια, πραγματικά και όχι θεωρητικά, δεδομένα. Υπογράφηκε το Πρωτόκολλο Συνεργασίας μεταξύ της Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Αμπέλου και Οίνου και του ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ.

Θεμελιώθηκε η διασύνδεση του αμπελοοινικού κλάδου με την αγροτική έρευνα και κατάρτιση στους τομείς αυτούς, οι οποίοι εκπροσωπούνται και υλοποιούνται από τον ΕΛΓΟ.

Η συνεργασία αυτή έχει να κάνει με θέματα επιστημονικού, ερευνητικού και εκπαιδευτικού ενδιαφέροντος με γνώμονα την ανάπτυξη του αμπελοοινικού τομέα.

Σημαντικότερο όλων είναι η εκπόνηση Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Αμπέλου-Οίνου με τη σύσταση Ομάδας Εργασίας, και τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων, που θα θέσει τις βάσεις για τη μακροπρόθεσμη βιώσιμη ανάπτυξη του αμπελοοινικού τομέα.

Ο ΕΛΓΟ σε συνεργασία με τη Διεπαγγελματική Οίνου μπορούν να εντάξουν τις δράσεις αυτές στο μέτρο της Συνεργασίας που πρόκειται να προκηρυχτεί άμεσα.

Οριστικοποιείται το θεσμικό πλαίσιο για τις δράσεις προώθησης στις τρίτες χώρες και τον εκσυγχρονισμό των οινοποιείων, σε συνεργασία μαζί σας προκειμένου να αποφευχθούν λάθη του παρελθόντος.

Επιταχύνουμε τις διαδικασίες άμεσης και ουσιαστικής διαβούλευσης με τον κλάδο για την εφαρμογή των δράσεων του υφιστάμενου προγράμματος του αμπελοοινικού τομέα όσο και για το σχεδιασμό του επόμενου προγράμματος.

Η αγωνία σας για την επιτάχυνση των διαδικασιών αξιολόγησης, έγκρισης και υλοποίησης των προγραμμάτων προώθησης είναι και δική μου αγωνία.

Στόχος μας είναι η βελτίωση των διαδικασιών αξιολόγησης, έγκρισης πληρωμής των προγραμμάτων προώθησης με διαφάνεια, τηρώντας το ενωσιακό δίκαιο και λαμβάνοντας υπόψη τις σύγχρονες απαιτήσεις του οινικού τομέα.

Το 2017 είχαμε 37 προγράμματα αρχικού προϋπολογισμού 13 εκατ. Ευρώ. Έχουν πληρωθεί όλα, εκτός από 3 που αφορούν 400 χιλιάδες ευρώ. Το Μάρτιο θα υλοποιηθούν τα προγράμματα του 2018 με βάση το εγκεκριμένο πρόγραμμα προώθησης.

Γνωρίζουμε ότι τα προγράμματα προώθησης έχουν συμβάλλει στην εξαγωγική δυναμική του ελληνικού κρασιού.

Υπάρχουν θετικά μετρήσιμα αποτελέσματα αλλά και αστοχίες που πρέπει να αντιμετωπισθούν ορθολογικά και με αυξημένη, αυτοελεγχόμενη συνείδηση.

Πρέπει τα προγράμματα προώθησης του ελληνικού κρασιού να πιάσουν τόπο και οι πόροι που δαπανούνται να αποτελέσουν επένδυση, αν θέλουμε πραγματικά, και όλοι μας το θέλουμε, η προστιθέμενη αξία, το όφελος, να προέλθει από την αύξηση των πωλήσεων, την εδραίωση των ελληνικών κρασιών στην διεθνή αγορά. Δεν πρέπει σε καμιά περίπτωση να υποκύπτουν στον πειρασμό, στην λογική της εύκολης αρπαχτής των προγραμμάτων προώθησης καθεαυτών.

Όσοι ακολουθούν αυτή τη λογική πρέπει να αλλάξουν τροπάριο γιατί πριονίζουν το κλαδί που κάθονται.

Έχουμε υπογράψει με το Υπουργείο Εξωτερικών Κοινή Υπουργική Απόφαση και ζητούμε την συνεργασία των οινοποιών που μετέχουν στα προγράμματα προώθησης με τους εμπορικούς ακολούθους και τις διπλωματικές μας αρχές.

Δεν έγινε αυτό για αστυνόμευση αλλά γιατί θέλουμε να υπηρετήσουμε πιο αποτελεσματικά το στόχο μας που είναι η ανάπτυξη των εξαγωγών του ελληνικού κρασιού.

Είχα πρόσφατα συνάντηση με τον Ιάπωνα πρέσβη στο Υπουργείο. Το πρώτο πράγμα που μου έβαλε στην συζήτηση ήταν το πόσο αρέσει στον ίδιο και στη χώρα του το ελληνικό κρασί.

Όμως με όλο αυτό το πολυδιάσπαρτο των παραγωγών και των οινοποιείων δυσκολεύονται να αποκτήσουν επαφή με έναν συνομιλητή που θα συντονίσει σε μια ενιαία βάση την προώθηση του ελληνικού κρασιού στην Ιαπωνία.

Η Διεπαγγελματική Οργάνωση Αμπέλου και Οίνου μπορεί πλέον να παίξει αυτόν τον ρόλο. Ειδικά για την αγορά της Ιαπωνίας , όπως είπε και χθες ο Επίτροπος Χόγκαν υπάρχει τεράστιο ενδιαφέρον στις συμφωνίες που υπέγραψε. Υπολογίζει ότι την επόμενη δεκαετία η Ιαπωνία θα είναι η πρώτη από τις τρίτες χώρες με εισαγωγές τροφίμων από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Και βέβαια δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο πολιτισμός του κρασιού, έχει πλέον ενταχθεί στις πηγές παραγωγής πλούτου.

Έχει αποκτήσει, ως αξιακή αναφορά, οικονομικά στοιχεία μεγάλης σημασίας.

Στην Ελλάδα, το κρασί δεν είναι συνδεδεμένο μόνο με τις διατροφικές συνήθειες του Έλληνα, αλλά και ?ε τη θρησκευτική και λαϊκή παράδοση και ?ε την πολιτιστική του κληρονομιά.
Ακριβώς τη διατήρηση και ανάδειξη αυτής της κληρονομιάς υποστηρίζει ο οινικός τουρισμός, αυτή η ειδική μορφή αγροτουρισμού, που προτείνει στον επισκέπτη να ακολουθήσει Μία προσεκτικά επιλεγμένη διαδρομή, να δοκιμάσει τα τοπικά κρασιά συνοδευμένα από παραδοσιακές γεύσεις της περιοχής και να περιηγηθεί σε παραδοσιακούς οικισμούς και αρχαιολογικούς χώρους.

Είναι μια σχετικά νέα μορφή τουρισμού, αλλά πολλά υποσχόμενη, απόλυτα εναρμονισμένη με το φυσικό περιβάλλον, που στοχεύει στην ουσιαστική γνωριμία με τον κάθε τόπο, μέσα από την παράδοση της αμπελουργίας και της οινοποιίας.
Εμείς στο ΥΠΑΑΤ κάνουμε και θα κάνουμε ότι μπορούμε να σας στηρίξουμε. Δεν μπορούμε και δεν είναι δουλειά μας να σας υποκαταστήσουμε.

Έχοντας την κοινή πεποίθηση ότι το ελληνικό κρασί έχει όλα τα φόντα να σταθεί με αξιοπρέπεια και ανταγωνιστικά στην παγκόσμια αγορά, ας κάνουμε με υπευθυνότητα, από κοινού και ο καθένας από την πλευρά του, εκείνα που πρέπουν.

Σ’ όλα αυτά να προσθέσουμε και τις ειδικότερες δράσεις, όπως της αναδιάρθρωσης της καλλιέργειες αλλά και αυτές που περιλαμβάνονται στο νέο πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης και που δίνουν τα απαραίτητα αναπτυξιακά εργαλεία στον συγκεκριμένο κλάδο.

Δράσεις όπως οι επενδύσεις στις γεωργικές καλλιέργειες (τα αποκαλούμενα παλιά σχέδια βελτίωσης), η μεταποίηση, η σύσταση ομάδων και οργανώσεων παραγωγών καθώς και το μέτρο της Συνεργασίας μπορούν να αποτελέσουν τη βασική μαγιά ανάπτυξης του συγκεκριμένου κλάδου.

 

Αναδημοσίευση από : http://ift.tt/2zsCXYe

The post «Τα προγράμματα προώθησης των ελληνικών κρασιών πρέπει να πιάσουν τόπο» appeared first on Ικαριακή Ραδιοφωνία.


Πηγή
Μοιραστείτε το στο Google Plus

1ki1 news - ΕΝΑ ΚΙ ΕΝΑ news Βόρειο Αιγαίο

Το 1ki1 News Group είναι πολυσυλλεκτικός διαδικτυακός τόπος που ανανεώνεται συνεχώς, όλο το 24ώρο, όλο τον χρόνο.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου



ΜΕΡΙΚΑ ΜΟΝΟ (από τα πρώτα)... ΜΙΚΡΑ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΧΘΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΘΑΝΑΣΗ ΖΩΓΡΑΦΟ ΠΟΥ ΚΑΘΙΕΡΩΣΑΝ ΤΟ 1ki1 news ΣΤΟ ΒΟΡΕΙΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ.

ΣΗΜΕΡΑ Η ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ 1ki1 news group MMS (modern media services) ME 1 ΚΕΝΤΡΙΚΟ SITE ΚΑΙ 100 "ΙΔΙΟΚΤΗΤΑ" BLOGS ΑΠΛΩΝΕΤΑΙ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. ΚΑΙ ΣΤΙΣ 13 ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ!

ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΕΚΤΟΣ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ 1ki1 news ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΤΟ 1ki1 news ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ (ή όποιο άλλο όνομα της κάθε περιφέρειας).

ΠΙΛΟΤΙΚΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΤΟ 1ki1 news ΑΓΡΙΝΙΟ ΠΟΥ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 400 ΑΚΟΜΑ BLOGS ΩΣΤΕ ΚΑΙ Ο ΚΑΘΕ ΔΗΜΟΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥ 1ki1 news!

ΗΔΗ ΕΡΓΑΖΟΜΑΣΤΕ ΕΠΑΝΩ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ PROJECT ΠΑΡΑ... ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΜΕ, ΤΟΣΟ ΜΕ ΤΗΝ GOOGLE ΟΣΟ ΚΑΙ ΜΕ ΤΑ ΚΕΝΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΣΕ ΟΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΙΣΗΜΗ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ BLOGGERS.

1ki1 News Group Video