Ο τουρισμός ως «βαριά βιομηχανία» της χώρας αναπόφευκτα επηρεάζεται από την προσφυγική κρίση, όμως ας μη μας διαφεύγει από την προσοχή ότι η κρίση «γεννάει» ευκαιρίες. Αυτό το βλέπουμε και κατά την έναρξη της φετινής τουριστικής σεζόν όπου δειλά δειλά νέα «τουριστικά ρεύματα» από όλον τον κόσμο, που δεν μετακινούνται μέσω οργανωμένων τουριστικών γραφείων αλλά κατά μόνας και με πλοηγό το Διαδίκτυο, επιλέγουν καινούργιους προορισμούς στην Ελλάδα. Η επιλογή τους προσδιορίζεται από ποιοτικά κριτήρια που έχουν να κάνουν και με τη συμπεριφορά των τοπικών κοινωνιών, όπως και τη στάση τους απέναντι στα σύγχρονα προβλήματα όπως είναι το Προσφυγικό… Η σύγκριση μπορεί να γίνει ανάμεσα σε δύο ελληνικά νησιά. Την Κω και τη Λέσβο, που τήρησαν διαμετρικά αντίθετη στάση κατά τη διάρκεια της προσφυγικής κρίσης.
Η μεν Κως αντέδρασε λυσσαλέα στη δημιουργία hotspot στο νησί. Η δε Λέσβος άνοιξε την αγκαλιά της στους πρόσφυγες. Και τα δύο νησιά κατά τη φετινή σεζόν πιθανότατα θα έχουν μειωμένη απόδοση με βάση τις φετινές προ-κρατήσεις. Ομως, τα «υπόγεια τουριστικά ρεύματα» κινούνται διαφορετικά σε κάθε νησί…
Η Κως με τον χειμερινό ξεσηκωμό κατά της δημιουργίας του hotspot όχι μόνο δεν κατάφερε να επικοινωνήσει και να εδραιώσει στους tour operators ένα αίσθημα ασφαλείας και εμπιστοσύνης, απεναντίας μεγάλωσε την ανασφάλειά τους… Για παράδειγμα η Γερμανία που κινεί τα νήματα και στον χώρο των τουριστικών πρακτόρων διαμήνυσε προς πάσα κατεύθυνση ότι για να υλοποιηθεί το πλάνο των προ-κρατήσεων στην Κω, βασική προϋπόθεση είναι η λειτουργία του hotspot στο νησί! Επιπλέον στη συνείδηση πολλών τουριστών «πελατών» που δεν σκιάζονται από το φάντασμα της ακροδεξιάς και διατηρούν τα αντανακλαστικά της αλληλεγγύης, η Κως -καλώς ή κακώς- έχει καταγράφει ως το «ρατσιστικό νησί». Επικίνδυνη και άδικη ρετσινιά που θα πρέπει άμεσα να σβήσει, αρκεί να κινηθούν γρήγορα οι προεστοί του νησιού ώστε με τις αναγκαίες διορθωτικές κινήσεις να αποκατασταθεί το κύρος του νησιού.
Παρέλαση αστέρων στη Λέσβο !!!
Η Λέσβος, το πάλαι ποτέ κόκκινο προσφυγονήσι, αντέδρασε εντελώς διαφορετικά απ’ ό,τι η Κως στην προσφυγική κρίση. Αν και με περιορισμένες τουριστικές δυνατότητες βρίσκεται διαρκώς στο επίκεντρο της δημοσιότητας λόγω της «παρέλασης» από το νησί αστέρων του παγκόσμιου κινηματογράφου (Βανέσα Ρεντγκρέιβ – Αντζελίνα Τζολί), των ηγετών της Χριστιανοσύνης (Πάπας και Πατριάρχης), της βασίλισσας Ράνιας της Ιορδανίας που αναμένεται να επισκεφτεί τη Μυτιλήνη τη Μεγάλη Δευτέρα και φυσικά των γιαγιάδων που τάιζαν το βρέφος με το μπιμπερό στην ακτή της Πέτρας μόλις οι πρόσφυγες έφτασαν με τη βάρκα από τα τουρκικά παράλια… Η έμμεση διαφήμιση στο νησί κάνει ολοένα και περισσότερους τουρίστες απ’ όλον τον κόσμο να επιλέγουν τη Λέσβο για τις φετινές τους καλοκαιρινές διακοπές. Μου το αποκάλυψε ο «βασιλιάς της νύχτας» του νησιού, ο Μπουλέντος, που στις αρχές της δεκαετίας του ’80, επί 19 μήνες συνυπηρετήσαμε στο 296 ΤΕ της Μόριας που τώρα έχει γίνει κέντρο υποδοχής προσφύγων. Τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου και των Δωδεκανήσων, παρά τον ισχυρό τραυματισμό που έχουν υποστεί από τις μέχρι τώρα προσφυγικές – μεταναστευτικές ροές, προσπαθούν να κρατήσουν εν λειτουργία την τουριστική μηχανή.
Βλέπω στην Ειδομένη τον φίλο μου τον Νίκο τον Τόσκα μαζί με τους άντρες του να προσπαθούν να ελέγξουν το παιχνίδι με τα λόγια και όχι με όπλα ή κλομπ και αναρωτιέμαι μήπως κυνηγάνε… ανεμόμυλους. Πάντως ο «κόκκινος στρατηγός» περηφανεύεται διότι τουλάχιστον μέχρι τώρα δεν έχει καταγραφεί περιστατικό βίας ή καθ’ οιονδήποτε τρόπο αντιπειθαρχική συμπεριφορά αστυνομικού. Και καθώς ενίοτε του βγαίνει το μαρξιστικό του, παρατηρεί ότι οι αστυνομικοί που βρίσκονται στην Ειδομένη είναι παιδιά των 800 ευρώ που ασκούν τα υπηρεσιακά τους καθήκοντα σε δυσχερείς συνθήκες, καθώς και οι ίδιοι διαβιούν σε αυτοσχέδιους καταυλισμούς με υψηλό κίνδυνο διάδοσης ασθενειών και στοιχειώδεις συνθήκες υγιεινής.
Δεν θέλω να τον στενοχωρώ, αλλά δεν μπορώ να μην του ζητήσω να μου λύσει μία απορία: Γιατί τουλάχιστον δεν ανοίγετε τη σιδηροδρομική γραμμή; Και ιδού τι μου απάντησε: «Επιχειρήσαμε δύο φορές χωρίς επιτυχία να αποκαταστήσουμε τη σιδηροδρομική κυκλοφορία στις 29 Μαρτίου και στις 18 Απριλίου. Και στις δύο περιπτώσεις και παρά το γεγονός ότι οι αστυνομικές δυνάμεις απομάκρυναν αρχικά από τη σιδηροδρομική γραμμή τις σκηνές, μετά από λίγες ώρες οι πρόσφυγες τις επανατοποθέτησαν, χωρίς οι αστυνομικές δυνάμεις να επιχειρήσουν σύγκρουση μαζί τους».
Απόσταση ασφαλείας από τις γραμμές του τρένου
Και γιατί δεν συγκρούστηκαν; «Διότι ήταν πολύ μεγάλος ο αριθμός των προσφύγων και κυρίως γυναικόπαιδα. Αν επιχειρούνταν αστυνομική παρέμβαση θα είχαμε τραυματισμούς, κάτι που η κυβέρνηση δεν το θέλει με τίποτα. Παρ’ όλα αυτά σήμερα επί της σιδηροδρομικής γραμμής δεν βρίσκονται εγκατεστημένες σκηνές, όμως τα τρένα δεν περνάνε για λόγους ασφαλείας. Ο ΟΣΕ λέει ότι για να ξεκινήσουν τα δρομολόγια δεν θα πρέπει να υπάρχουν πρόσφυγες σε απόσταση τουλάχιστον 800 μέτρων από τις γραμμές του τρένου».
Η παλια φιλία Ερντογάν-Αβραμό-πουλου και το γεγονός ότι ως επίτροπος Μετανάστευσης έχει λόγο για το χρήμα που περιμένει η Τουρκία από την ΕΕ, ήταν οι δύο βασικοί λόγοι που έκαναν τον Ερντογάν να ασχοληθεί για να μειωθούν οι προσφυγικές ροές προς τα νησιά.
• Ο δήμαρχος της Κω, Γιώργος Κυρίτσης, που πρωτοστάτησε στις διαμαρτυρίες κατά της δημιουργίας του hotspot, πρέπει να κάνει το παν για να αποτινάξει τη ρετσινιά του «ρατσιστικού νησιού»
• Οι πρόσφυγες δεν έδιωξαν αλλά έφεραν νέους τουρίστες στη Λέσβο, αρκεί τώρα να μπορέσει το νησί να τους ικανοποιήσει, να τους κρατήσει και να τους αβγατίσει τα επόμενα χρόνια
Πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου