Τις νέες ευκαιρίες για τη συνέχιση των σπουδών σε ΤΕΙ και πλέον σε ΑΕΙ αλλά και την επαγγελματική αποκατάσταση που παρέχει στους μαθητές του παρουσίασε το προηγούμενο διάστημα, μέσω σχετικών ενημερώσεων, το ΕΠΑΛ Μύρινας.
Κατά τη διάρκεια των συναντήσεων που πραγματοποιήθηκαν στις εγκαταστάσεις του σχολείου στο κέντρο της Μύρινας, οι μαθητές των γυμνασίων και λυκείων του νησιού ενημερώθηκαν για τις ευκαιρίες που τους δίνονται μετά τις αλλαγές που έχουν θεσμοθετηθεί οι οποίες φέρνουν την αλλαγή στον χώρο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Όπως δήλωσε το προηγούμενο διάστημα ο υφυπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Δημήτρης Μπαξεβανάκης, «η επαγγελματική εκπαίδευση δε θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση των όποιων διαρθρωτικών αλλαγών, καθώς αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας μας».
Με τη θέσπιση των διαρθρωτικών αλλαγών, που αποτελούν ήδη νόμο του κράτους, διευρύνονται οι επιλογές των μαθητών του ΕΠΑΛ αφού ανοίγει ο δρόμος για την είσοδό τους και στα Πανεπιστήμια, ενώ εισάγεται η έννοια της μαθητείας η οποία παρέχει στους μαθητευόμενους καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος αμοιβή, που ορίζεται στο εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%) επί του νόμιμου, νομοθετημένου, κατώτατου ορίου του ημερομισθίου και πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα.
Τι αλλάζει
Την πρόσβαση των αποφοίτων ΕΠΑΛ σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ: Στόχος είναι να παρέχονται στους απόφοιτους των Ημερήσιων και Εσπερινών ΕΠΑΛ μεγαλύτερες ακαδημαϊκές και επαγγελματικές διέξοδοι. Ως εκ τούτου, δημιουργήθηκε ένα νέο νομοθετικό πλαίσιο (ν. 4386/16, ν.4452/17 και ΥΑ-ΦΕΚ 545/22-2- 2017) που διευρύνει την πρόσβαση των αποφοίτων των ΕΠΑΛ σε επιπλέον σχολές και τμήματα των ΤΕΙ ενώ δίνεται και η δυνατότητα πρόσβασης σε Πανεπιστημιακές σχολές και τμήματα που αντιστοιχούν στους τομείς τους, σε ποσοστό 1% επιπλέον του αριθμού των εισακτέων. Επιπλέον, για πρώτη φορά προβλέπεται κοινή ομάδα σχολών σε ΤΕΙ, Πανεπιστήμια και Στρατιωτικές σχολές στις οποίες έχουν πρόσβαση όλοι οι απόφοιτοι.
Την αλλαγή της δομής των ΕΠΑΛ και την πλήρη αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών: Στόχος είναι να αποκτήσουν τα ΕΠΑΛ μια πιο ελκυστική δομή που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών/-τριών εξασφαλίζοντάς τους αφενός γενικές γνώσεις και αφετέρου εξειδικευμένες τεχνολογικές και επαγγελματικές γνώσεις και δεξιότητες, αποφεύγοντας την πρόωρη ειδίκευση. Συνεπώς, στην Α’ Τάξη προσφέρεται στους μαθητές/-τριες ένα ενιαίο πρόγραμμα σπουδών αποτελούμενο από μαθήματα γενικής παιδείας και ομάδων προσανατολισμού. Στη Β΄ Τάξη προσφέρεται επιλογή ανάμεσα σε εννέα τομείς σπουδών και διδασκαλία μαθημάτων γενικής παιδείας (12 ώρες) και θεωρητικών και εργαστηριακών μαθημάτων (23 ώρες). Στη Γ΄ Τάξη γίνεται διαχωρισμός των τομέων σπουδών σε επιμέρους ειδικότητες, με μαθήματα γενικής παιδείας και ειδικοτήτων (θεωρητικά καιεργαστηριακά).
Την εφαρμογή του «Μεταλυκειακού Έτους- Τάξης Μαθητείας»: Στόχος του «μεταλυκειακού Έτους-Τάξης Μαθητείας» είναι να προσφέρει στους ενήλικες απόφοιτους των ΕΠΑΛ μια εναλλακτική μαθησιακή διαδρομή, ώστε να εκπαιδευτούν στο χώρο εργασίας, είτε του δημοσίου είτε του ιδιωτικού τομέα και να προετοιμαστούν για την ομαλή και ασφαλή είσοδό τους στην αγορά εργασίας. Σε αυτό το πλαίσιο παρέχεται στους μαθητευόμενους καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος αμοιβή, που ορίζεται στο εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%) επί του νόμιμου, νομοθετημένου, κατώτατου ορίου του ημερομισθίου και πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα. Κατά την 9μηνη διάρκεια του προγράμματος, που τελεί υπό την εποπτεία των ΕΠΑΛ, οι απόφοιτοι συμμετέχουν βάσει συγκεκριμένου Προγράμματος Σπουδών διάρκειας 28 ωρών εβδομαδιαίως για τέσσερις (04) ημέρες, ενώ παρακολουθούν 7ωρο εργαστηριακό μάθημα της ειδικότητας στο αρμόδιο ΕΠΑ.Λ. ή/και Εργαστηριακό Κέντρο (μία φορά την εβδομάδα). Ως προς την αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων, η συμμετοχή και επιτυχής ολοκλήρωση του προγράμματος της μαθητείας αντιστοιχεί σε κατάρτιση επιπέδου 5 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων, που χορηγείται μετά την ολοκλήρωση των διαδικασιών πιστοποίησης των προσόντων τους από τον ΕΟΠΠΕΠ.
Από επιλογή ανάγκης, επιλογή ζωής
Οι αλλαγές που προωθούνται αποβλέπουν στο να καταστούν τα ΕΠΑ.Λ. από μια επιλογή ανάγκης, όπως ίσχυε μέχρι σήμερα, σε μια συνειδητή επιλογή για τους μαθητές/-τριες και όλους τους νέους, γεγονός που περιορίζει τις κοινωνικές ανισότητες και παρέχει προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης που ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της ελληνικής κοινωνίας και οικονομίας και παρέχουν ασφαλείς επαγγελματικές διεξόδους στους αποφοίτους της και ένα ποιοτικά αναβαθμισμένο εκπαιδευτικό περιβάλλον για τους εκπαιδευτικούς.
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να μεταβείτε στους κάτωθι υπερσυνδέσμους:
Ενημέρωση για το Νέο ΕΠΑ.Λ.
Θεσμικό Πλαίσιο
Οδηγός σπουδών για το ΕΠΑΛ
Μαθητεία
Πρόσβαση σε ΤΕΙ και Πανεπιστήμια
http://www.minedu.http://ift.tt/2pittrhepaggelmatikoy-lykeiou-stin-tritovathmia-ekpaidefsi-3
Πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου