Αξιότιμες/οι Κύρίες και Κύριοι,
Με την παρούσα επιστολή θα θέλαμε να σας επισημάνουμε τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε, οι κάτοικοι, οι επιχειρηματίες και οι επισκέπτες της Ικαρίας με την ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιού και ειδικότερα της νότιας πλευράς του.
Όπως γνωρίζετε, η Ικαρία χωρίζεται φυσικά στο βόρειο και νότιο τμήμα της από ορεινό όγκο που τη διατρέχει σε όλο τα μήκος της. Αυτό κάνει τις μετακινήσεις από το βόρειο τμήμα στο νότιο, και αντίθετα, δύσκολες, πολύωρες και δαπανηρές.
Η μοναδική, τα τελευταία χρόνια, εταιρεία, που εξυπηρετεί τη διασύνδεση της Ικαρίας. των Φούρνων και της Σάμου με τον Πειραιά αλλά και με τα υπόλοιπα νησιά της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου είναι η Hellenic Seaways, τον πλήρη έλεγχο της οποίας απέκτησε πρόσφατα η εταιρεία Attica Grουρ, η οποία και προχώρησε άμεσα σε αλλαγές στα δρομολόγιά της, αποσύροντας προς το παρόν, χωρίς καμία ενημέρωση, τη γραμμή Πειραιάς – Αγ. Κήρυκος – Φούρνοι με τους ενδιάμεσους σταθμούς, αφήνοντας ουσιαστικά τα λιμάνια Αγίου Κηρύκου και Φούρνων χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση μέ τον Πειραιά.
Η εμπειρία από τη γραμμή Πειραιάς – Αγ. Κήρυκος – Φούρνοι, που εξυπηρετούσε το πλοίο της Hellenic Seαways, Νήσος Ρόδoς, την περσινή τουριστική περίοδο, κατέδειξε ότι τα δρομολόγια του Νήσος Ρόδος, ήταν ιδιαίτερα προβληματικά, τόσο σε επίπεδο σχεδιασμού (3 μόνο δρομολόγια την εβδομάδα, όλα τα δρομολόγια είχαν ενδιάμεσο σταθμό την Πάτμο, με αποτέλεσμα τη σημαντικά αυξημένη διάρκεια του δρομολογίου) όσο και σε επίπεδο εφαρμογής με πολύωρες καθυστερήσεις που μεγάλωναν ακόμα περισσότερο τη διάρκεια τον ταξιδιού και καθιστούσαν ιδιαίτερα δύσκολη την ώρα άφιξης στον Άγιο Κήρυκο (01 :30 – 02:30 τα ξημερώματα) τόσο για τους επισκέπτες, και ειδικότερα τους ασθενείς – επισκέπτες της Λουτρόπολης Θέρμων Ικαρίας όσα και για τούς επιχειρηματίες, θυμίζοντας τις δύσκολες εποχές πού το νησί εξυπηρετούσαν τα παρωχημένης τεχνολογίας πλοία της GΑ FERRIES.
Οι παραπάνω δυσκολίες οξύνθηκαν ιδιαίτερα το μήνα αιχμής Αύγουστο, όταν τα περισσότερα επαγγελματικά οχήματα και νταλίκες ταξίδευαν αποκλειστικά με το Νήσος Ρόδος, προσθέτοντας κι άλλη καθυστέρηση στο δρομολόγιο ανά λιμάνι προσέγγισης, αλλά και λόγω της εκτέλεσης τον δρομολογίου της άγονης γραμμής με τελικό προορισμό την Καβάλα από το ίδιο πλοίο. Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι οι καθυστερήσεις ήταν τόσα μεγάλες (άφιξη/αναχώρηση από Άγιο Κήρυκο την επόμενη μέρα από την προβλεπόμενη ή το βράδυ της ίδιας μέρας αντί το πρωί), πού δημιουργούνταν σοβαρά προβλήματα στους επισκέπτες και επιχειρηματίες ταυ νησιού, κυρίως της περιοχής του Αγίου Κηρύκου, της Λουτρόπολης Θέρμων και γενικά της νότιας πλευράς, καθώς ξαφνικά οι επισκέπτες έπρεπε. να παραμείνουν ένα ακόμα βράδυ στο κατάλυμα που διέμεναν, επιβαρυνόμενοι με σοβαρή δαπάνη και μάλιστα σε περίοδο αιχμής πού δεν υπάρχουν ελεύθερα δωμάτια ή να αναχωρήσουν πρόωρα (ακυρώνοντας ένα βράδυ διαμονής στο κατάλυμα τούς) για να ανταποκριθούν στις δεσμεύσεις τους, να προλάβουν ανταποκρίσεις πτήσεων κλπ.
Ο σχεδιασμός της ίδιας εταιρείας προέβλεπε το δεύτερο λιμάνι της Ικαρίας, ο Εύδηλος, να εξυπηρετείται καθημερινά από το πλοίο της, Νήσος Μύκονος, με πολύ πιο γρήγορα δρομολόγιά τούς Θερινούς μήνες, χωρίς να λάβει υπόψη της τη δυσκολία μετάβασης και το υψηλό κόστος μεταφοράς από τη βόρεια προς τη νότια πλευρά, χωρίζοντας με τον τρόπο αυτό το νησί σε 2 μέρη διαφορετικών ταχυτήτων. Ο σχεδιασμός της εταιρείας δεν έλαβε υπόψη, επίσης, ούτε τούς πολυάριθμους ασθενείς – επισκέπτες, Έλληνες και ξένους, της παγκοσμίου φήμης Λουτρόπολης της Ικαρίας, των Θέρμων Ικαρίας, στην περιοχή Αγίου Κηρύκου, οι οποίοι έρχονται, κυρίως, για την υγεία τούς και δεν αντέχουν ούτε την ταλαιπωρία ούτε τη σημαντικότατη επιπρόσθετη οικονομική επιβάρυνση για τη μεταφορά τούς από και προς τη Λουτρόπολη. Πώς όμως να λάβει η εταιρεία στο σχεδιασμό των ακτοπλοϊκών δρομολογίων της τα Θέρμα, αφού φαίνεται πως δε γνωρίζει καν την ύπαρξη της φημισμένης από την αρχαιότητα Λουτρόπολης και των θαυματουργών νερών της, όπως αποδεικνύεται περίτρανα από το τουριστικό περιοδικό πού διανέμεται στους επιβάτες, μέσα στα πλοία της εταιρείας, στα οποίο υπάρχει αφιέρωμα στην Ικαρία, και στο χάρτη του νησιού απουσιάζει παντελώς η Λουτρόπολη των Θέρμων. Αντ’ αυτού, υπάρχει η παραλία Πριόνι, που βρίσκεται μεταξύ της Λουτρόπολης Θέρμων και ταν Αγίου Κηρύκου και, λόγω καθιζήσεων, δεν είναι προσβάσιμη από τη ξηρά, παρά από ελάχιστους εξειδικευμένους πεζοπόρους και ορειβάτες, εδώ και χρόνια !
Τα παραπάνω προβλήματα αντί να ληφθούν υπόψη στο σχεδιασμό των δρομολογίων της φετινής καλοκαιρινής περιόδου, διογκώνονται και μάλιστα στην έναρξή της, όπου όλοι οι επισκέπτες κλείνουν ακτοπλοϊκά εισιτήρια για τον προορισμό των διακοπών τους και για την ετήσια λουτροθεραπεία τούς, καθώς η νέα εταιρεία απέσυρε τελείως την ακτοπλοϊκή σύνδεση του Αγίου Κηρύκου και της Λουτρόπολης με τον Πειραιά, αφήνοντας στο κενό χιλιάδες επισκέπτες, ασθενείς, κατοίκους κι επιχειρηματίες του νησιού .
Τέλος, Θα Θέλαμε να επισημάνουμε ότι η εταιρεία Βlue Star Ferries, ξεκίνησε πέρυσι, για πρώτη φορά δρομολόγια προς το νομό Σάμου, προσεγγίζοντας, μόνο το νησί της Σάμου και αποκλείοντας την Ικαρϊα, παρότι περνούσε από μπροστά της (η γραμμή Πειραιάς Ικαρία – Φούρνοι – Σάμος ήταν πάντα ενιαία), ενώ φέτος πήρε την απόφαση να μη δρομολογήσει κανένα πλοίο της προς το νομό Σάμου για τους καλοκαιρινούς μήνες.
Κλείνοντας, θα θέλαμε να τονίσουμε ότι η επίλυση των παραπάνω θεμάτων είναι μείζονος σημασίας για την ισόρροπη και βιώσιμη ανάπτυξη της Ικαρίας και της παγκοσμίου φήμης για τις ευεργετικές ιδιότητες των φυσικών πηγών της, Λουτρόπολη της Ικαρίας, τα Θέρμα. Επίσης θα,-θέλαμε να επισημάνουμε ότι θεωρούμε απαραίτητη τη διασύνδεση των νησιών μας (Ικαρία, Φούρνοι, Σάμος) με τον Πειραιά με δύο εταιρείες τουλάχιστον καθώς η μέχρι σήμερα μονοπωλιακή πολιτική απέδειξε ότι ανεβάζει σημαντικά το κόστος μεταφοράς. δυσβάσταχτα για τις ακριτικές περιοχές μας, εξυπηρετώντας κατά κύριο λόγο τα οικονομικά συμφέροντα της εκάστοτε εταιρείας και όχι τις ανάγκες των κατοίκων, επιχειρηματιών και επισκεπτών των νησιών μας.
Αναμένοντας τις άμεσες ενέργειές σας, είμαστε στη διάθεσή σας για κάθε επιπρόσθετη πληροφόρηση ή/και διευκρίνιση.
Με τιμή
Για τον Τουριστικό Σύλλογο Λουτρόπολης Θέρμων Ικαρίας «Απόλλωνας»
Πρόεδρος Γραμματέας
The post Διαμαρτυρία για την υφιστάμενη ακτοπλοϊκή σύνδεση του Αγίου Κηρύκου Ικαρίας appeared first on Ικαριακή Ραδιοφωνία.
Πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου