Η NEL Lines (Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου) προχώρησε το απόγευμα της Παρασκευής σε καταγγελία της σύμβασης που είχε συνάψει με το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου για την ακτοπλοϊκή σύνδεση του Βορείου Αιγαίου, αλλά και σε δήλωση επίσχεσης υπηρεσιών, με αποτέλεσμα να κινδυνεύει άμεσα η σύνδεση της Σάμου με τη Θεσσαλονίκη και την Καβάλα.
Στην καταγγελία της η ακτοπλοϊκή εταιρεία αναφέρει ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας αρνούνται "αυθαίρετα και αδικαιολόγητα" να εξυπηρετήσουν τις συμβατικές υποχρεώσεις και να αποδώσουν εμπροθέσμως τα οφειλόμενα μισθώματα, να καταβάλλουν επίσης τα οφειλόμενα ποσά από τις υποχρεωτικές εκπτώσεις κατά την περίοδο από το 2005 έως το πρώτο εξάμηνο του 2012, να προχωρήσουν επίσης σε αναπροσαρμογή του κρατικού ναυλολογίου σε ποσοστό αντίστοιχο του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή και τέλος να συμμορφωθούν στις νόμιμες υποχρεώσεις που απορρέουν από τους ουσιώδεις και απαράβατους όρους των υπογραφόμενων συμβάσεων περί μη παρακράτησης της διαφοράς του ΦΠΑ επί των μισθωμάτων της δημόσιας υπηρεσίας.
Η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου ανακοίνωσε ότι εξαιτίας της ασκηθείσης καταγγελίας από υπαιτιότητα του υπουργείου Ναυτιλίας προβαίνει ταυτόχρονα σε δήλωση επίσχεσης υπηρεσιών που αφορά τις γραμμές του Βορείου Αιγαίου (Θεσσαλονίκη - Λήμνο - Μυτιλήνη - Χίος - Βαθύ Σάμου, Καβάλα - Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Βαθύ Σάμου και Καβάλα - Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Καρλόβασι Σάμου - Άγιος Κήρυκος), με αποτέλεσμα το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο "Μυτιλήνη" από την Τετάρτη 10/9/2014 θα παραμείνει στο λιμάνι της Καβάλας διακόπτοντας τα δρομολόγιά του, μέχρι συμμόρφωσης του υπουργείου στις συμβατικές του υποχρεώσεις απέναντι στην εταιρεία.
Ο διευθύνων σύμβουλος της NEL, Γιάννης Αβραντίνης, μιλώντας στο Α.Π.Ε-Μ.Π.Ε, δήλωσε ότι "η αδυναμία της πολιτείας να εκτελέσει τις συμβατικές της υποχρεώσεις, μας οδήγησε σε αυτήν την απόφαση". Πρόσθεσε ότι με ευχολόγια δεν γίνεται τίποτα. "Στις συμβάσεις πρέπει και τα δύο μέρη να εκτελούν τις υποχρεώσεις τους", σημείωσε.
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, μιλώντας πρόσφατα σε ημερίδα στη Μυτιλήνη για το ακτοπλοϊκό δίκτυο, εστίασε στην αναδιάρθρωση των επιδοτήσεων για τις μακροχρόνιες ατελέσφορες συμβάσεις, αναφέροντας ότι η συγκεκριμένη εταιρεία που δραστηριοποιείται στο Βόρειο Αιγαίο, αδυνατεί να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της λόγω των οικονομικών της προβλημάτων, με αποτέλεσμα να έχει καταστεί όμηρος των συμβάσεων. Μάλιστα, είχε τονίσει ότι η εταιρεία κλήθηκε σε απολογία και ότι συγκεκριμένη απόφαση αναμένεται να ληφθεί τις επόμενες ημέρες. Επισήμανε ακόμη ότι θα δοθεί οριστική λύση για τις μακροχρόνιες συμβάσεις του Βορείου Αιγαίου που δεν εξυπηρετούνται.
Σημειώνεται ότι τον Ιούλιο κατατέθηκε νομοθετική ρύθμιση στη Βουλή που δίνει τη δυνατότητα στον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου σε περίπτωση που μια ακτοπλοϊκή εταιρεία αδυνατεί να καλύψει τα δρομολόγια, να αναθέτει απευθείας με την υπογραφή σύμβασης δημόσιας υπηρεσίας χωρίς την τήρηση διαγωνιστικής διαδικασίας, τη διενέργεια εναλλακτικών δρομολογίων σε πλοιοκτήτη που έχει δρομολογημένα πλοία και πληροί τις προβλεπόμενες από το νόμο προϋποθέσεις έναντι μισθώματος, ύστερα από σύμφωνη γνώμη του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.
"Έχουν κινηθεί από καιρό όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες για την έκπτωση της εταιρείας"
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου έχει κινήσει από καιρό όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες για την έκπτωση της εταιρείας και μάλιστα ο αρμόδιος υπουργός Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης εντός των ημερών θα υπέγραφε τη σχετική απόφαση, ανέφεραν στο Α.Π.Ε-Μ.Π.Ε., υψηλόβαθμες πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας, σχολιάζοντας την απόφαση της NEL να προχωρήσει το απόγευμα σε καταγγελία της σύμβασης για την ακτοπλοϊκή σύνδεση του Βορείου Αιγαίου, αν οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου δεν τηρήσουν τις συμβατικές οικονομικές τους υποχρεώσεις απέναντι στην ακτοπλοϊκή εταιρεία.
Οι ίδιες πηγές ανέφεραν στο Α.Π.Ε-Μ.Π.Ε ότι έως σήμερα η θυγατρική της NEL, "C-Link Ferries" δεν έχει εκτελέσει με πλοίο της, αδικαιολόγητα από τις 11 Ιουνίου, το δρομολόγιο Λαύριο - Ψαρά - Μεστά, ενώ το πλοίο "Θεόφιλος" είχε παρουσιάσει διαρκώς καθυστερήσεις στην εκτέλεση δρομολογίων το καλοκαίρι με αποτέλεσμα την ταλαιπωρία επιβατών και γι αυτό το λόγο η εταιρεία είχε κληθεί σε απολογία.
Αναφορικά με τη διαδικασία πληρωμής των μισθωμάτων για τις άγονες γραμμές, τόνισαν ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας εκκαθαρίζουν ταχύτατα τα προσκομισθέντα παραστατικά πληρωμών και τα προωθούν στις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών (υπηρεσία δημοσιονομικού ελέγχου, πάρεδρο του ελεγκτικού συνεδρίου). Ανέφεραν επίσης ότι για την εκταμίευση των χρημάτων είναι απαραίτητο από πλευράς ακτοπλοϊκής εταιρείας να προσκομίσει ασφαλιστική και φορολογική ενημερότητα.
Τέλος δήλωσαν ότι καμία άλλη ακτοπλοϊκή εταιρεία που πραγματοποιεί δρομολόγια άγονων γραμμών δεν έχει διαμαρτυρηθεί έως σήμερα για τυχόν καθυστερήσεις στα μισθώματα των επιδοτήσεων.
Πηγή: capital.gr
από noreply@blogger.com (mysamos1)
μέσω My Samos: Ένα blog για τη Σάμο
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου