Την πρώτη της ομιλία ως πρόεδρος της Βουλής έκανε η Ζ. Κωνσταντοπούλου, η οποία άφησε πολλές αιχμές για την προηγούμενη κυβέρνηση και τον τρόπο με τον οποίο νομοθετούσε, αλλά και για τον προηγούμενο πρωθυπουργό και την απουσία του από τη Βουλή. Μάλιστα, η κ. Κωνσταντοπούλου χαρακτήρισε τη Βουλή ως την πρώτη μεταμνημονιακή!
«H σημερινή Βουλή, η πρώτη μεταμνημονιακή Βουλή, καλείται να γράψει ιστορία και να αποδείξει ότι η λαϊκή κυριαρχία είναι αδιαπραγμάτευτη αξία και δεν υποτάσσεται σε συμφέροντα», είπε η νέα πρόεδρος της και τόνισε ότι ο πρωθυπουργός και οι υπουργοί πρέπει να απαντούν στον κοινοβουλευτικό έλεγχο, προτροπή η οποία χειροκροτήθηκε από τους βουλευτές, αλλά και τον ίδιο τον Αλ. Τσίπρα.
Η κ. Κωνσταντοπούλου υπογράμμισε ότι πρέπει να λειτουργήσει ουσιαστικά ο κοινοβουλευτικός έλεγχος και δήλωσε «σίγουρη ότι πρώτος θα δώσει το παράδειγμα ο πρωθυπουργός και θα ακολουθήσουν οι υπουργοί που πρέπει να προσέρχονται και να απαντούν στις ερωτήσεις των βουλευτών». Επίσης, δεσμεύθηκε ότι «δεν θα γίνουν δεκτές άσχετες και εκπρόθεσμες τροπολογίες, Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου και νομοσχέδια εκατοντάδων σελίδων» και ότι «αυτή η Βουλή θα εφαρμόσει τις αρχές της καλής νομοθέτησης».
Ακόμη, είπε ότι η Βουλή «δεν μπορεί να λειτουργεί ως πλυντήριο σκανδάλων και ως νεκροταφείο ποινικών διαδικασιών» και προανήγγειλε την «ανάσυρση υποθέσεων που βρίσκονται στα συρτάρια». «Να δοθεί ένα τέλος στην ονειδιστική κατάσταση προνομιακής μεταχείρισης που έχει πλήξει βαριά το κύρος της Βουλής», σημείωσε και δεσμεύτηκε ότι θα υπάρξει αλλαγή του Κανονισμού της Βουλής η οποία θα εγγυηθεί την διερεύνηση όλων των υποθέσεων.
Η νέα πρόεδρος της Βουλής σχολίασε και τη χθεσινή δήλωση Σόιμπλε ότι κάθε χώρα κοιτάζει τα του οίκου της, χαρακτηρίζοντάς την «άστοχη και αβάσιμη», ενώ επισήμανε ότι αποτελεί «υποχρέωση και των ευρωπαϊκών κρατών να συμπράξουν για να καθαρίσουν τα του κοινού ευρωπαϊκού μας οίκου». Η κ. Κωνσταντοπούλου έκανε ειδική αναφορά στην σύσταση Διακομματικής Επιτροπής της Βουλής για την διεκδίκηση των γερμανικών αποζημιώσεων, λέγοντας ότι η Επιτροπή «θα συγκροτηθεί τάχιστα και θα αναβαθμιστεί προκειμένου να φέρει πέραν τις εθνικό καθήκον». «Θα αναλάβω και προσωπικά όλες τις απαιτούμενες πρωτοβουλίες ώστε αυτό το χρέος που επιβιώνει πάνω από 70 χρόνια να αποπληρωθεί», υποσχέθηκε.
Ακόμη δεσμεύθηκε ότι θα εργαστεί για την «προώθηση των ελληνικών διεκδικήσεων για την διαγραφή του μεγαλύτερου χρέους και την ανακούφιση από την ανθρωπιστική κρίση». Ζήτησε, επίσης, από τους βουλευτές «να αποτελέσει κοινή μας δέσμευση η καθολική συμμετοχή, να είναι το υπόδειγμα μίας Βουλής ζώσας και δρώσας» κάνοντας λόγο για βουλευτές «ενεργούς και κοινωνούς». Υπογράμμισε ακόμη την ανάγκη οι βουλευτές να έχουν αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας, υπενθυμίζοντας ότι στην Εξεταστική Επιτροπή για τη λίστα Λαγκάρντ οι βουλευτές – μέλη της δεν είχαν ούτε χώρο για συνεδρίαση, ούτε χώρο φύλαξης των εγγράφων. «Οι συνεργάτες μας περίμεναν στους διαδρόμους», είπε χαρακτηριστικά.
Η κ. Κωνσταντοπούλου τόνισε πως «προτεραιότητα θα είναι η εξασφάλιση των προϋποθέσεων ώστε όλοι να μπορούν να μελετούν τα νομοσχέδια» και πρόσθεσε ότι αυτό θα αποτελέσει κριτήριο για την κατανομή των χώρων του κοινοβουλίου.
Σε ό,τι έχει να κάνει με τους εργαζόμενους της Βουλής είπε ότι «δεν πρέπει να είναι τα εξιλαστήρια θύματα καμίας εξουσίας» και πως δικαιούνται να εργάζονται σε συνθήκες αξιοκρατίας, διαφάνειας και σεβασμού. Για το κανάλι Βουλής είπε ότι θα υπάρξει «συστηματοποίηση της επίσημης ενημέρωσης και διεύρυνση των διαπιστεύσεων».
Ανέφερε ακόμη ότι θα υπάρξει «επανασύνδεση με την παιδεία, τον πολιτισμό και τη νέα γενιά» με αξιοποίηση του Ιδρύματος της Βουλής, ενώ έκανε αναφορά στους 100.000 νέους ψηφοφόρους που αποκλείσθηκαν από τις εκλογές, λέγοντας ότι αυτό δεν πρέπει να επαναληφθεί.
Η Ζ. Κωνσταντοπούλου σχολίασε θετικά το ότι για πρώτη φορά στη Βουλή δόθηκε θρησκευτικός και πολιτικός όρκος λέγοντας ότι η χθεσινή συνεδρίαση ήταν «ιστορική». «Το περιεχόμενο του όρκου σημαίνει την ενεργό υποχρέωση ο καθένας και η καθεμιά από εμάς να δίνουμε περιεχόμενο στο δημοκρατικό πολίτευμα, να προστατεύουμε τα δικαιώματα και τις ελευθερίες κάθε ανθρώπινης ύπαρξης και να θωρακίζουμε την διεθνή θέση της πατρίδας μας», υπογράμμισε.
Η πρόεδρος της Βουλής ευχαρίστησε τον ΣΥΡΙΖΑ και τους Ανεξάρτητους Έλληνες για την υποστήριξη, τον τέως πρόεδρο της Βουλής Βαγγέλη Μεϊμαράκη για την ενημέρωση, τον τέως αντιπρόεδρο της Βουλής Γιάννη Τραγάκη για την διαδικασία της ψηφοφορίας, τις κοινοβουλευτικές ομάδες και τους βουλευτές που έδωσαν θετική ψήφο, αλλά και όσους βουλευτές συμμετείχαν στη διαδικασία.
Τέλος έκλεισε την παρέμβασή της υπενθυμίζοντας το ακροτελεύτιο άρθρο του Συντάγματος (που παλαιότερα ήταν το 114) στο οποίο τονίζεται πως η τήρηση του Συντάγματος επαφίεται στον πατριωτισμό των Ελλήνων που δικαιούνται και υποχρεούνται να αντιστέκονται με κάθε τρόπο σε οποιονδήποτε επιχειρεί να το καταλύσει με τη βία.
★ Πηγή: Συντακτική ομάδα του eklogika.gr
Πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου