Με διαδικασίες – εξπρές, που δημιουργούν σωρεία ερωτημάτων, όπως αναφέρουν αναλυτές της αεροπορικής αγοράς, υπουργείο Μεταφορών και Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας προχώρησαν, σε «κλειστή διαπραγμάτευση», για την 6μηνη παράταση 26 άγονων αεροπορικών γραμμών.
Σαν να μην έφτανε αυτό, πριν από λίγες ημέρες, ο διοικητής της ΥΠΑ Κ. Λιντζεράκος είχε... απορρίψει το ενδεχόμενο αυτό, όπως προκύπτει από έγγραφο που διαβιβάστηκε στη Βουλή.
Του Φώτη Φωτεινού
Οι συμβάσεις για τις 26 άγονες γραμμές λήγουν στις 31 Μαρτίου, με αναδόχους τις Olympic Air, Aegean Airlines, Sky Express και Astra Airlines.
Το υπουργείο Μεταφορών και η ΥΠΑ, αδυνατώντας να προλάβουν τις συμβατικές προθεσμίες για την προκήρυξη νέου, διεθνούς διαγωνισμού (απαιτείται έγκαιρη δημοσίευση στην Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης), προχώρησαν στις ακόλουθες ενέργειες:
-Στις 2 Μαρτίου, ο υπουργός Μεταφορών Χρ. Σπίρτζης, με το χαρακτήρα «Εξαιρετικά Επείγον», γνωστοποίησε την έναρξη διαπραγμάτευσης για την ανακήρυξη αναδόχου/χων 26 άγονων γραμμών για το διάστημα μεταξύ 1/4/16 έως 30/9/16.
-Ως προθεσμία κατάθεσης των προσφορών ορίστηκε η 3η Μαρτίου, δηλαδή 24 ώρες αργότερα.
-Μάλιστα, δεν πρόκειται για ανοιχτό διεθνή διαγωνισμό, καθότι το υπ. Μεταφορών προσκάλεσε, μονάχα, τους ήδη υπάρχοντες αναδόχους (Aegean, Olympic, Astra, Sky Express) για την υποβολή οικονομικών προσφορών.
-Άξιο αναφοράς είναι ότι ο διοικητής της ΥΠΑ, Κ. Λιντζεράκος γνωστοποίησε (τουλάχιστον επίσημα) την συγκρότηση της επιτροπής αξιολόγησης των προσφορών, αφότου είχε προκηρυχθεί η διαδικασία, ενώ συνήθως γίνεται το αντίθετο.
-Το πλέον εντυπωσιακό είναι ότι ο ίδιος ο διοικητής της ΥΠΑ, σε κοινοβουλευτική ερώτηση, με θέμα «Διασφάλιση της αεροπορικής σύνδεσης των άγονων νησιών», είχε απαντήσει, πριν από μερικές ημέρες, ότι «…για την εκμετάλλευση των 26 τακτικών αεροπορικών γραμμών, στις οποίες έχουν επιβληθεί υποχρεώσεις παροχής δημόσιας υπηρεσίες, ανετέθη η εκμετάλλευσή τους σε ελληνικές αεροπορικές εταιρείες και υπεγράφησαν οι σχετικές συμβάσεις, η ισχύς των οποίων λήγει στις 31/3/16, χωρίς δυνατότητα παράτασης».
Η απάντηση δόθηκε από το διοικητή της ΥΠΑ στις 19 Φεβρουαρίου και λίγες ημέρες αργότερα υπ. Μεταφορών και ΥΠΑ αποφάσισαν 6μηνη παράταση….
Οι 26 άγονες γραμμές
Οι εταιρείες καλούνταν να συμμετάσχουν στην εκμετάλλευση των ακόλουθων άγονων αεροπορικών γραμμών:
• Αθήνα - Αστυπάλαια
• Αθήνα - Ικαρία
• Αθήνα - Λέρος
• Αθήνα - Μήλος
• Αθήνα - Κύθηρα
• Αθήνα - Νάξος
• Αθήνα - Πάρος
• Αθήνα - Κάρπαθος
• Αθήνα - Σητεία
• Αθήνα - Σκιάθος
• Αθήνα - Κάλυμνος
• Αθήνα - Σκύρος
• Αθήνα - Ζάκυνθος
• Αθήνα - Σύρος
• Θεσσαλονίκη - Σάμος
• Θεσσαλονίκη - Χίος
• Θεσσαλονίκη - Κέρκυρα
• Θεσσαλονίκη - Καλαμάτα
• Θεσσαλονίκη - Σκύρος
• Αλεξανδρούπολη - Σητεία
• Άκτιο - Σητεία
• Κέρκυρα - Άκτιο - Κεφαλονιά - Ζάκυνθος - Κύθηρα
• Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Σάμος - Ρόδος
• Ρόδος - Κάρπαθος - Κάσος - Σητεία
• Ρόδος - Κως - Κάλυμνος - Λέρος - Αστυπάλαια
• Ρόδος – Καστελόριζο.
Πηγή: metaforespress.gr
Πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου